Rady úspěšných moderátorů webinářů

 

aneb Jak si udržet pozornost  publika při webináři

Existuje milion věcí, které mohou účastníky webinářů rozptylovat, takže co můžete udělat, aby jste si udrželi jejich co největší možnou pozornost? Bylo osloveno několik světových odborníků na pořádání webinářů a byla jim položena právě tato otázka.

První známý pořadatel webinářů Mike Agron z WebAttract, říká, že je důležité vědět co nejvíce můžete o svém publiku, aby jste se ujistili, že to, co prezentujete je relevantní a skutečně zajímavé a hodnotné pro Vaše návštěvníky. Udělejte cokoliv, co Vám může pomoci získat informace o Vašich účastnících. Zjistěte úroveň znalostí Vašeho publika v dané problematice. Říkáte si, jak to ale mám zjistit na webináři, kde jsou desítky či stovky lidí? Přece se nemůžu každého jednotlivě ptát na jeho pocity, zkušenosti a praxi? Samozřejmě, že se nebudete ptát každého jednotlivě, to by vydalo na celý dvouhodinový webinář jen to dotazování :)

Ale protože jste chytří online podnikatelé, uděláte to chytře moderními nástroji jako jsou například online ankety či prostřednictvím online chatu. To jsou skvělé nástroje pro tento účel. Pomůže to také pro uvolnění atmosféry, aby se účastníci o sobě něco dozvěděli a lépe se poznali, alespoň tímto způsobem.

 

Podle Matta Bovella z Vell Group, hraje velkou roli to, jakou máte prezentaci. „Vytvořte snímky, ze kterých lidem bude přecházet zrak“. Matt se také domnívá, že je velmi důležité profesionální vystupování moderátora, to je vynikající způsob, jak udržet pozornost publika. Další Mattovou strategií, kterou má obzvláště rád, je to, že má seznam účastníků a vyvolává je jejich jmény v průběhu webináře.

Shelley Ryan se vždy snaží, aby její akce lidi pobavili a aby se účastníci cítili uvolněně. Shelley nejoblíbenější strategie pro dosažení tohoto cíle je něco, o čem ona říká, že se to naučila téměř náhodou. Jednou se rozhodla pustit zábavnou hudbu na začátku jednoho z jejích webinářů. Viděla, že lidé reagovali dobře, tak se Shelley rozhodla dělat to pravidelně, s různými hudebními mixy. A pak diváci pravidelně začali diskutovat o hudbě, komunikovat, ještě než webinar začal. Shelley také dělá skvělé, dobře upravené prezentace. Nicméně, přes všechny nástroje, triky, strategie, atd. je nejdůležitějším aspektem webináře moderátor.

Guru v oblasti prezentací Roger Courville ze společnosti  1080 Group objasňuje: “Co je potřeba k zapojení publika při webináři? Znát své publikum, udělat úžasnou prezentaci, aby byla zábavná i informativní a být skvělý moderátor. Že to zní složitě? Asi zní, ale postupným učením se krok za krok dá propracovat k tomu, aby z Vás byl guru webinářů J Ráda Vám v mém online kurzu poradím jak na to!

Petra Svobodová

je svobodná a šťastná online podnikatelka. Členka týmu Davida Kirše, kterému pomáhá nejen s publishingem na firemních blozích, ale i s marketingovými videi a tvorbou videonávodů pro podnikatele, např. jak si nastavit SmartSelling (MioWeb, FAPI, SmartEmailing a jiné podnikatelské aplikace pro podnikání).


Také pomáhá a radí online podnikatelům, jak díky videím mohou oslovit své zákazníky. Jejím cílem je dělat pro klienty animovaná videa, která jednoduše, zábavně a lidsky vystihnou podstatu, výhody a výjimečnost jejich projektu.


Je autorkou online kurzů Online Video Academy ,dále Milionový Web a tvůrkyní projektu Animačka.

Také ráda vaří, jí, cestuje, tancuje a vzdělává se :) Můj příběh si přečtete zde >>

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.